Jul i Juli

Nu är jag klar även med äldsta dotterns album för 2014. Lite problem med att scanna de här sidorna. Vår scanner har krånglat länge, nu har vi fått igång den men den scannar bara i letter storlek. Detta innebär att jag måste scanna 12×12 sidor 4 gånger, dvs. en gång från vardera hållet och sedan kopiera och klistra ihop alla fyra till en bild. Lite tröttsamt, speciellt som jag inte har datorn och scannern i samma rum. Dessutom syns skarvarna 😦 Men här kommer sidorna som jag gjorde klart i gårkväll:

image5

image04

image03

 

3 thoughts on “Jul i Juli

  1. Jag beundrar ditt tålamod med att orka scanna 4 ggr och sen redigera, nu har vi visserligen ingen scanner men jag fotade sidorna redan innan, förut när jag var riktigt ambitiös så använde jag photoshop och fixade till men serru’ det orkar jag inte längre.

    Tack för kommentaren i min blogg det uppskattas massor ,)

    Gilla

  2. Jättefina sidor och superfina kort som alltid:) Har du några planer för de där sidorna du sätter ihop? Ska barnen få dem eller är det minne för dig själv, eller…???

    Gilla

    • Sidorna med foton sätter jag in i album till barnen, jag scrappar några foton från varje år till dem. Det blev fler foton när de var små än nu när de är stora och har egna intressen. Alla barnen har sina egna album så det blir minnen till dem. Typ som sådana böcker ”mitt första år” fast jag gör tills de tar studenten.

      Gilla

Kommentera

