ATC kort

Här kommer mina senaste ATC kort, jag har experimenterat lite hela veckan med olika tekniker.
03star2
Tyvärr blir det så dålig bild när jag fotograferar men det är alltid strul när jag ska använda scannern. På de här korten har jag gjort stjärnorna med hjälp av en stencil och modeling paste. Sedan har jag använt massor med färgspray i olika nyanser. Det är svårt att se men de yttre korten skimrar i blått och metallic.
03star3

De här korten håller jag på med nu, jag har gjort bakgrunderna men har inte bestämt vad jag ska dekorera med. Två av korten har jag precis som ovan använt modeling paste och en stencil, men istället för att använda sprayfärg så målade jag hela kortet med svart gesso, sedan målade jag med akrylfärger i blåmetallic, brons och guld. Jag fick lite färg över och istället för att slänga den gjorde jag snabbt ett par kort med embossad bakgrund som jag duttade färgen på. Betydligt snabbare än att vänta på att modeling paste ska torka men de blev ändå effektfulla. Kul att prova sig fram. Jag kikar en del på Youtube klipp, de har ju så väldigt mycket olika material att arbeta med men jag får lite tips på hur jag kan använda det jag har.
metall

Kommentera

